سئو سايت | بهينه سازي سايت سئو سايت | بهينه سازي سايت .

سئو سايت | بهينه سازي سايت

وردپرس چيست

ورد پرس

به زبان حرفه اي تر :

به طور كلي وردپرس يك نرم افزار تحت وب متن باز (open source) مي باشد كه در دسته ي سيستم هاي مديريت محتوا يا همان CMS ها كه مخفف (Content Management System) مي باشند، قرار ميگيرد. از آنجا كه سيستم وردپرس رايگان است، هر كاربري مي تواند فايل هاي مربوطه ي آن را دانلود كرده و مورد استفاده قرار دهد. البته بديهي است كه وردپرس بخشي از نيازهاي كاربران را برآورده مي كند اما براي شخصي سازي و برآورده ساختن ساير نيازها، به متخصصيني نياز است كه تغييرات لازم را ايجاد كرده و يا ساير امكانات و ابزار مورد نياز كاربران را فراهم نمايند.

پوسته ي وردپرس

پوسته ي وردپرس يا همان WordPress Theme، كارهاي مختلفي را انجام مي دهد كه واضح ترين و رايج ترين آن ها، تعيين آرايش قرار گرفتن عناصر مختلف صفحات وب در كنار يكديگر مي باشد. البته كساني كه به صورت فني باوردپرس آشنايي داشته باشند، مي دانند كه مسائل بسيار ديگري نيز وجود دارد كه با استفاده از آن ها مي توان از قابليت انعطاف پذيري مناسبي كه در وردپرس وجود دارد، استفاده كرد.

وردپرس و موتورهاي جستجو

به طور كلي وردپرس به گونه اي ساخته شده است كه از محبوبيت خوبي نزد موتورهاي جستجو برخوردار است اما هرگز نبايد فراموش كرد كه توجه به سئو يا همان بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو(SEO -> Search Engine Optimization) بسيار حائز اهميت بوده و توصيه ي اكيد ما به كساني كه قصد استفاده از وردپرس را براي وب سايت خودشان دارند، اين است كه اگر افزايش ميزان بازديدها از طريق موتورهاي جستجو برايتان اهميت دارد، حتما كار طراحي پوسته ي خودتان را به كساني بسپاريد كه اطلاعات خوبي از سئو دارند.

وردپرس يا جوملا؟!
در محيط وب و همچنين در ميان كاربران مختلف، اينگونه مباحث و زياد مطرح است كه طرفداران هر كدام از اين دو سيستم مديريت محتوا، سعي دارند تا نرم افزار محبوب خودشان را به عنوان سيستم مديريت محتواي برتر، معرفي كنند؛ اما حقيقت آن است كه چنين بحث هايي فرد را به ياد بحث هاي انجام شده ميان كاربران و طرفداران ويندوز و لينوكس مي اندازد و تمام اين ها در حالي است كه طرح اينگونه مباحث از پايه دچار اشكال است. چرا كه هر كدام از اين نرم افزارها و يا سيستم عامل ها، براي محيط ها و كاربردهاي خاص خودشان طراحي شده اند و مناسب همان كار هستند. براي روشن شدن بحث تصور كنيد از شما سوال كنند كه به نظر شما يك خودروي سواري بهتر است، يا يك خودروي سنگين؟ خب قطعا پاسخ شما اين خواهد بود كه هر كدام از اين ها براي كار خاصي طراحي و ساخته شده اند و نميتوان به طور كلي چنين مقايسه اي را انجام داد.


برچسب: آناليز سايت، بهينه سازي وب سايت، طراحي قالب ورد پرس، وردپرس و موتورهاي جستجو، پوسته ي وردپرس، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۲:۵۶ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :